חיפוש

פירוט על סוגי הדודים השונים

לא תהיה זו הגזמה להכריז כי דּוּד המים הביתי הוא אחד מהעזרים הטכנולוגיים החשובים והמשמחים ביותר בשגרת חיינו, בוודאי זו החורפית. לא פלא אם כך, שברבות השנים שוק הדּוּדים הולך וצובר תאוצה, וכיום ישנם כבר דּוּדים בסגנונות וביכולות שונים. בקטע הבא נפרט אילו סוגי דּוּדים נפוצים כיום.

 

אז על מה בעצם מדובר?

כאמור, מטרתו של דּוּד החימום הוא לחמם מים עבור שימושים ביתיים שונים. באופן כללי, הדּוּד חייב לכלול מכל מים, מקור אנרגיה לחימום המים ומערכת צינורות שתחבר בין מערכת הדוד ובין ברזי המים הביתיים. כיום, שוק דּוּדי החימום שופע חברות, אנשי מקצוע ואף סוגי דּוּד שונים, עליהם נפרט בהמשך.

מידע נוסף אודות עולם דּוּדי החימום, ואף קבלת שירות מקצועי מכל סוג, ניתן למצוא באתר של חברת "מים חמים".

 

סוגי הדודים השונים

  • דוד שמש – סוג הדּוּד הנפוץ ביותר בישראל. דּוּד השמש, כשמו כן הוא, מחמם מים על ידי אנרגיה סולארית. דּוּד השמש ימוקם בדרך כלל על גג המבנה, לצד פאנליים סולריים ("קולטני שמש") אשר סופגים את אנרגיית החום מקרני השמש, ומשתמשים בה לחימום המים במכל הדוד. דּוּד השמש מומלץ וחסכוני מאוד באזורים בעלי אקלים שמשי, דוגמת ארץ ישראל.
  • דוד חשמל – דּוּד שמחמם את המים על ידי אנרגיה חשמלית. טכניקת החימום תעשה על ידי גוף חימום הממוקם בתוך מכל המים. בחלק גדול מהמקרים, גם בדּוּדי שמש תהיה האפשרות לחמם את המים בעזרת חשמל למקרה ובאותו יום לא היה מזג אויר שמשי.
  • דוד חימום גז – דּוּד המתבסס על גז לחימום מים. מדובר בסוג יקר למדי אך עם זאת חימום המים בגז הינו המהיר ביותר מבין סוגי הדּוּדים.
  • דוד מחליף חום – למעשה מדובר בסוג של דּוּד שמש אשר נרצה להשתמש בו במקרים בהם אין אפשרות להתקין את הדּוּד בצורה יעילה. הכוונה למצבים הנוצרים בבניין מגורים למשל, בו יש מרחק גדול בין הגג לבין הדירות שבתחתית הבניין, או כאשר אין מספיק מקום על הגג להתקנת הדּוּד. בפועל, מדובר בדּוּד אישי קטן, אשר ימוקם בסמוך לכל דירה וישאב את האנרגיה מהשמש על ידי התקן מיוחד ("מחליף החום").
  • דוד שוכב – דּוּד המוצב באופן אופקי ולא אנכי. היתרון המרכזי של הדּוּד השוכב הוא הרחבת מרחב אפשרויות מיקום הדּוּד גם אל תוך הבית. עם זאת, מדובר בסוג פחות יעיל הן מבחינת זמן החימום והן מבחינת חסכון בכסף או בחשמל.
  • דוד שמש חכם – כנראה מדובר בסוג אשר לאט לאט יתקבע כנפוץ ביותר, בהתאם להתפתחות הטכנולוגיות המואצות של ימינו. הדּוּד החכם מאפשר שליטה מרחוק בפעילותו על ידי אפליקציה ייעודית, הכוללת תכנון מראש של זמן הפעלת הדּוּד החשמלי, ויסות טמפרטורת המים הרצויה או ויסות הכמות המבוקשת.

 

אישה מתקלחת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
זרם מים
מה הוא מתקן המים התת כיורי?

בימים האחרונים הרשת גועשת. גולשים רבים מעלים פוסטים בקבוצות פייסבוק שונות ומבקשים לקבל פרטים על מתקן מים תת כיורי כמו זה שהיה בתכנית בישול מוכרת.

קרא עוד »
גידול הידרופוני במרפסת
3 פריטי גינון מומלצים

בין אם רק עכשיו עברתם לדירת חלומותיכם הכוללת גינה אחורית או מרפסת ובין אם יש לכם שטח בבית כבר כמה שנים והבנתם שהגיע הזמן לעשות

קרא עוד »