חיפוש

שיעור בקרן פנסיה ברירת מחדל

באוגוסט 2016 העביר משרד האוצר רפורמה בשוק הפנסיה, לפיה חברות מסוימות זכו בניהול קרנות פנסיה ברירת מחדל.

החברות שזכו הן מיטב דש והלמן אלדובי, וכיום הן מנהלות קרנות פנסיה ברירת מחדל וגובות דמי ניהול זולים משמעותית מחברות פנסיה אחרות.

באופן טבעי, רפורמה זו עוררה התנגדות רבה בקרב חברות הפנסיה הגדולות.

מדוע היה צורך ברפורמה, מה אנחנו כחוסכים מרוויחים מכך וכיצד ניתן לבדוק מיקום של חסכונות פנסיוניים? כל זאת ועוד במאמר הבא.

 

המצב בטרם הרפורמה

דמי ניהול עבור קרן הפנסיה מתחלקים לשני רכיבים: הראשון הוא דמי ניהול על ההפקדות השוטפות (המגיעים ל-6 אחוז במקסימום) ודמי ניהול עבור הצבירה (המגיעים למקסימום של חצי אחוז). נוצר מצב שעובדים מאוגדים בחברות חזקות שילמו דמי ניהול על צבירה נמוכים של 0.1-0.2 אחוז, בעוד עובדים חלשים יותר ולא מאוגדים שילמו דמי ניהול גבוהים.

הרפורמה בעצם בחרה בחברות הפנסיה שגובות דמי ניהול נמוכים כחברות שמנהלות את קרנות הפנסיה כברירת מחדל.

 

מדוע מדובר ברפורמה חשובה?

למי שלא בקיא בדבר, ההבדל בין תשלום של 0.2 אחוז לבין תשלום של 0.5 אחוז נראה זניח, אך בפועל מדובר בסכומים המצטברים למשך שנים רבות וכוללים את התשואה לאורך כל הדרך והתשואה הנוספת מהכסף שנחסך לאורך פרקי זמן משמעותיים ביותר. כך למעשה הרפורמה חוסכת סכום כסף משמעותי המגיע לעשרות אחוזים מקרן הפנסיה.

 

איתור חסכונות פנסיוניים

לפני מספר שנים הקים משרד האוצר מיזם נהדר – הר הכסף. מטרתו של הר הכסף היא איתור חסכונות שונים שייתכן והצטברו במהלך השנים ללא ידיעתכם, או לחילופין שכחתם מהם. כשנמצאים שנים רבות בשוק העבודה ועוברים בין מקומות עבודה עשוי להיווצר מצב שישנן קופות שאתם לא מודעים לקיומן ועשויים להכיל כסף רב.

ישנם שני סוגי חסכונות שתוכלו לאתר בהר הכסף:

חסכונות פנסיוניים, קרנות השתלמות וביטוח חיים:

חיפוש זה נעשה במאגר משרד האוצר, הכולל חשבונות ללא פעילות בקופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, ביטוחי חיים וכן פוליסות ביטוח למקרה של מוות.

 

חשבונות בנק:

חיפוש זה נעשה במאגר בנק ישראל, הכולל חשבונות או פיקדונות לא פעילים אשר הבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעליהם חודשיים סמוך למועד פירעונם.

 

אתרו חסכונות וחשבונות על שמכם או על שם קרוב שנפטר

חשבונות וחסכונות על שמכם:

בהקלדת מספר הזכות שלכם יחד עם תאריך הנפקת התעודה לאימות וכן שאלת זיהוי תוכלו לקבל את כל החשבונות והחסכונות שלא נעשתה בהם פעילות וכן המיקום שלהם.

 

חשבונות וחסכונות על שם קרוב שנפטר:

בהקלדת מספר הזהות שלכם יחד עם תאריך הנפקת התעודה לאימות, וכן מספר הזהות של הקרוב שנפטר יחד עם תאריך פטירתו תוכלו לקבל מידע על המיקומים בהם ישנם חשבונות וחסכונות על שם הנפטר.

חשוב לדעת כי הר הכסף לא מדווח כמה כסף יש בחשבון או בחסכון אלא על מיקומו.

 

רוכסן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »