חיפוש

כדאי לקחת שפיצר או קרן שווה?

בין עשרות מסלולי משכנתא שמציעים בנקים של משכנתאות וגורמים חוץ בנקאיים, עלינו לאתר את מסלול המשכנתא המומלץ ביותר עבורנו, וזאת בכדי שנוכל לעמוד בהחזרים החודשיים בכבוד. יחד עם זאת, את ההצעות הטובות ביותר בדרך כלל תוכלו לשמוע בפגישה עם יועצי משכנתאות מקצועיים.

אז איך בכלל יודעים היכן להתחיל עם כל הנושא הזה של משכנתאות? מה היא ריבת צמודה למדד, צמוד למט"ח, צמודה לפריים? למה מתכוונים כשאומרים לוחות סילוקין? האם כדאי להתמקד בלוח סילוקין שפיצר? אולי קרן שווה? בכדי להבין את כל המושגים האלו שמרגישים זרים ומנוכרים, כדאי קודם כל לעשות סדר ולהבין כי כיום, ישנן 2 שיטות נפוצות בשוק הישראלי, כאשר אחת נקראת שיטת שפיצר והשנייה קרן שווה.

שיטת שפיצר לעומת קרן שווה, מה עדיף?

לוח סילוקין שפיצר מבוסס על כך שאתם בעצם תחזירו החזרים חודשיים לחשבון ולקרן, שעתידים להשתנות במשך תקופת הלוואתכם. לאחר פגישת ייעוץ עם יועצי משכנתאות בבנק או בחברות חוץ בנקאיות, תוכלו לדעת באילו החזרים חודשיים תוכלו לעמוד.

כאשר תחזירו הלוואה ארוכת טווח (כמו משכנתא כמובן), ההחזר הראשון שלכם יחולק להחזר עבור הקרן והחזר הכולל ריבית. בעוד שההחזר על הריבית יפחת עם השנים, ההחזר החודשי שלכם על חשבון הקרן דווקא יעלה. באופן כללי, ככל שהתקופה של ההחזרים תהיה יותר קצרה, ככה החזרי חשבון הקרן יהיו גבוהים יותר בתקופה הראשונית.

לוח סילוקין שפיצר וקרן שווה, מה ההבדלים ביניהם?

בעוד שעבור חלק מהאנשים שפיצר עשוי להיות המענה המדויק, חלקו האחר של המלווים בוחרים להשתמש בלוח הסילוקין קרן שווה (קרן שיורדת). בשיטה זו של הלוואות ארוכות טווח, אתם בעצם תשלמו תשלומים שווים על חשבון הקרן שלכם, והתשלומים הללו יהיו שווים לאורך כל תקופת ההחזרים החודשיים על ההלוואה שלקחתם.

אם ברצוננו להשוות בין השיטות, אפשר בקלות להגיע למסקנה ששיטת שפיצר תהווה עבורנו הלוואה זולה יותר לאורך טווח. לרוב, התקופה של ההחזרים החודשיים תהיה קצרה יותר. יחד עם זאת, כדאי לזכור כי הגובה של ההחזרים החודשיים יהיה גבוה יותר בלוח סילוקין שפיצר, וגם התשלומים על הריבית יהיו גבוהים יותר. אין ספק כי מדובר בנושאים שעשויים להיות מורכבים עבור הרבה אנשים ועל כן, יש תמיד לפנות לייעוץ הולם. יועץ למשכנתאות יידע כיצד לעשות עוברכם סדר בפני הדברים. במקרים שאינכם בטוחים איזו הלוואה עליכם לקחת, חברת ייעוץ משכנתאות תהיה מסוגלת לספק לכם את התשובות המדויקות ביותר. זכרו, הלוואות ארוכות טווח גם צריך להחזיר מתישהו. ככל שתואילו לבחור תנאים נוחים יותר, כך תוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים בכבוד ובאופן ראוי. אל תתפשרו, היות ואתם תשלמו החזרים חודשיים למשך שנים ארוכות, ככה שיש צורך לוודא כי מדובר בהחזרים שניתן לעמוד בהם.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »