חיפוש

כיצד לטפל ביהלומים באופן שוטף

אחד האוספים שלעולם לא נמאס להגדיל אותו, הינו אוסף התכשיטים של כל אישה. האוסף הזה מצטבר עם השנים וכולל טבעות יהלומים, שרשראות, עגילים, טבעות זהב וכסף,(איך לבחור טבעת אירוסין מנצחת?) וכן מגוון רחב של תכשיטים מסוגים שונים, הכוללים בין השאר גם צמידים. עם זאת, ככל שאוסף התכשיטים גדל יותר, כך הולך וגדל המרווח בין טיפול אחד בתכשיט לבין משנהו. אף שמדובר במרבית  המקרים בתכשיטי זהב ויהלומים מקוריים שאינם מאבדים מהערך שלהם, הרי שהאפשרות שהתכשיטים יאבדו את המראה החיוני ואת הברק שלהם שרירה וקיימת. מה קורה לתכשיטי זהב ויהלומים שלא מנוקים ואינם מטופלים כהלכה? כיצד לטפל ביהלומים באופן שוטף? בשורות להלן נתמקד בנושא הטיפול בתכשיטים בכלל וביהלומים בפרט, ובהחזרת הברק והחיוניות למראה שלהם.

מה קורה לתכשיטי זהב ויהלומים שלא מנקים אותם כהלכה

תכשיטי זהב יהלומים הם סוג התכשיטים שאינם מאבדים את הערך שלהם. גם אם הזהב והיהלומים נשארים לא נקיים במשך תקופה ארוכה, אין לא לזהב וגם לא ליהלומים, כל סיבה להתקלקל או לאבד את הערך שלהם. שני סוגי החומר הללו, הם חומרים שיכולים לשרוד במשך אלפי שנים בלי שירקבו, יתקלקלו או יאבדו מהערך שלהם.

עם זאת מה שכן יכול לקרות, ואכן קורה כאשר אין מנקים את התכשיטים העשויים זהב ויהלומים במשך תקופה ארוכה, הוא שהצבע שלהם דוהה ומעכיר. אין קשר בין העכירות לבין ירידת הערך, אבל העכירות והדהייה של הצבע של הזהב וגם של היהלום, הופכות אותם לבלתי אסתטיים לגמרי. כיוון שכך, כדאי ואפילו מומלץ להשקיע זמן ומאמץ בניקוי וטיפול ביהלומים באופן שוטף.

מהו הטיפול הנדרש ביהלומים באופן שוטף

לפני שנצביע על הטיפול הרצוי ביהלומים, חשוב לדעת מה לא כדאי לעשות בשום פנים. ובכן, הדבר שממש לא צריך לעשות הוא להשתמש באקונומיקה, בסודה לשתייה ובחומרים מהסוג הזה להברקה ולניקוי של תכשיטים המכילים יהלומים, במיוחד עם היהלומים משובצים בתכשיט זהב. החומרים כאמור אינם פוגעים באיכות, אבל יכולים לגרום לשני דברים: הראשון, שינוי מסוים ברמת הברק של הזהב, והשני הוא התרופפות החיבורים בין היהלום לטבעת או לתכשיט הזהב. מכאן, קצרה הדרך לנפילת  היהלום ולאובדן שלו. צעד נוסף שהוא ממש לא רצוי הוא להכניס את טבעת יהלום ותכשיטים נוספים למדיח. זהו פיתרון שנראה קל, אבל עלול לגרום לנזקים אסתטיים וכספיים כאחד.

מה שכן צריך לעשות, הוא להשרות את היהלום או את התכשיט כולו במים פושרים למשך מספר דקות. לאחר מכן, כשמוציאים את התכשיט, משפשפים אותו קלות בעזרת מברשת שיניים הטבולה בסבון כלים. הסבון הזה איננו גורם לנזקים, ולעומת זה מסיר היטב את הלכלוך שהצטבר בקפלים ובגימורים של התכשיט וההבדל נראה לעין כמעט מייד. בתום השפשוף יש להספיג את התכשיט באמצעות נייר סופג ולהסיר ממנו את סבון הכלים. אם  הטיפול כאמור לעיל לא עזר, כדאי לבקר אצל תכשיטן מוסמך שיש בידו המכשירים והחומרים שיסייעו בהסרת כל הלכלוך והכתמים מהתכשיטים היוקרתיים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
להתאים תכשיטים
איך מתאימים תכשיטים לביגוד?

בחרת את הבגדים האהובים עלייך וסידרת בארון, וגם מגירת התכשיטים מלאה בטבעות, שרשראות, צמידים ועגילים, אבל עכשיו יש בעיה חדשה: איך מחליטים איזה תכשיט מתאים

קרא עוד »
האם ניתן להרטיב טבעות אירוסין?

מתכוונים לרכוש בזמן הקרוב טבעת אירוסין אצל גרין דיימונד? ובכן, דעו לכם כי לא תצטרכו לחשוש בכל הנוגע להרטבת הטבעת. החומרים שמרכיבים את הטבעות אשר

קרא עוד »