חיפוש

כמה זמן לוקח תהליך של ייעוץ משכנתא?

אם אתם ניצבים לפני הליך של קניית נכס, אתם בטח יודעים שעליכם להתייעץ עם יועץ משכנתא תחילה. אנו שומעים לאחרונה על מתעניינים רבים שתוהים, רגע לפני שהם פונים אל יועץ שכזה, על הזמן שלוקח ההליך של ייעוץ משכנתא. כדי לענות לכולם על השאלה המתבקשת, יצאנו לשטח, ביררנו את כל הפרטים החשובים וחזרנו אליכם עם התשובות.

 

הליך הייעוץ תלוי בכמה גורמים

חשבנו שנקבל תשובה ברורה ומובהקת, משהו כמו "תוך חצי שעה", אבל מתברר שכמו בכל פגישה חשובה שדנה על נושאים, גם כאן מדובר בהליך משתנה שתלוי בכמה גורמים. מהבירור שערכנו עם מומחים בתחום, נאמר לנו שיש מקרים שבהם הליך יעוץ המשכנתא יכול לארוך כ-2 פגישות בלבד, אך יש מקרים שבהם ההליך יכול מעט להתארך. כדי שנוכל לתת לכם תשובה מוערכת, נפגשנו עם כמה אנשים שעברו את התהליך וקיבלנו תמונת מצב כללית.

 

מתי צפוי להיות הליך ייעוץ משכנתא מהיר?

אם אתם נחשבים בבנק כ"לקוחות טובים", כאלו שמתנהלים נכון מבחינה כלכלית, ההליך צפוי להיות די פשוט עבורכם. בגלל שיועץ המשכנתא יוכל לייעץ לכם ולשלוח אתכם ישירות אל הבנק. לעומת זאת, אם אתם לא מתנהלים נכון כלכלית והחשבון שלכם נמצא בעליות וירידות מתונות, הבנק צפוי לעכב את מועד קבלת המשכנתא והדבר עשוי להשליך על משך קבלת הייעוץ. במקרים חריגים כאלו העיכוב בא לידי ביטוי בגלל הבנק.

לקוחות שעמם התייעצנו סיפרו לנו שהם נאלצו להמתין מעל חודש וחודשיים כדי לקבל את המשכנתא ובינתיים, הליך הייעוץ נדחה. אם למשל יש לכם רישומי BDIף אתם תצטרכו קודם לחכות שהם יימחקו או שתיאלצו לטפל בהם. הדבר יכול לקחת לכם כמה שנים, כך שההמתנה להליך הייעוץ צפוי להתארך. בין אם מצבכם בבנק בפלוס או במינוס, אנו מציעים ליצור קשר עם וידר – יועץ משכנתאות ולבדוק כמה זמן בערך ייקח לכם לקבל הליך של ייעוץ משכנתא דרכם.

 

ממה מורכב הליך הייעוץ?

התברר לנו כי כל יועץ בונה את ההליך בדרך המתאימה לו. אחד האנשים שעמם ביררנו את הפרטים ציינו בפנינו את שלבי הליך הייעוץ שהם קיבלו:

 

  • שלב ראשון – קבלת החלטות ותקציב

בשלב זה בודקים את ההון העצמי ובוחנים אם הוא מספיק עבור קבלת משכנתא

 

  • שלב שני – הצגת מסמכים

בשלב זה יש להגיש מסמכים שונים אל היועץ. הוא יבחן אותם לעומק ולאחר מכן יערוך בירור מקיף בנוגע למשכנתא המתאימה ביותר

 

  • שלב שלישי – הגשת בקשה לאישור עקרוני

בשלב זה, מגישים בקשה לאישור עקרוני למשכנתא דרך האינטרנט או בהגעה פיזית לבנק

 

סיכום

עד כאן כל הפרטים הנוגעים למשך ההליך של ייעוץ משכנתא. כעת, כשאתם יודעים מהו המשך הצפוי, נותר לכם רק לפנות אל יועץ משכנתאות מוסמך ולקבל את שירותיו. מאחלים לכם שיהיה הצלחה!

מפתחות ונייר לבית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משכנתא
תהליך המשכנתא: מהבקשה ועד לסגירה

תהליך לקיחת משכנתא הוא אחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר שאדם עושה בחייו. בחירת המשכנתא הנכונה והתנהלות נבונה בתהליך יכולים לחסוך למשפחה המון כסף ומאמץ. כדי

קרא עוד »
משכנתא הפוכה

עברתם את גיל 60? זקוקים להלוואה? הכירו את המשכנתא ההפוכה, הלוואה גדולה על בסיס בעלות על דירה.   משכנתא הפוכה – הלוואה לבני 60 פלוס

קרא עוד »
ביטוח משכנתא מגדל

בוחן לקיחת ביטוח משכנתא במגדל ?  יותר מ %50 מכלל האוכלוסייה לוקחים ביטוח משכנתא בלי ייעוץ מקצועי.. ומפסידים עשרות אחוזים שמתבטאים לעשרות אלפי שקלים! אל

קרא עוד »