חיפוש

משכנתא לדירה להשקעה – נקודות חשובות

לקנות דירה להשקעה בישראל זה חלום של הרבה אנשים, כי מי לא היה רוצה ליהנות גם מהכנסה פסיבית ולא רק מההכנסה הקבועה שלו מהעבודה?

עם זאת, כולנו יודעים שזה לא כל כך פשוט, בין היתר כי מחירי הנדל"ן כאן מאוד גבוהים.

זו הסיבה שבגללה רוב הישראלים צריכים לקחת משכנתא, וזה נכון בין אם מדובר על דירה להשקעה ובין אם מדובר על דירה למגורים.

איך עושים את זה ומה צריך לדעת? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

למה דירה להשקעה זו יכולה להיות בחירה טובה?

ראשית, אם אתם מתלבטים בין רכישת דירה להשקעה ובין השקעות בשוק ההון, אתם לא לבד. הרבה אנשים מתמודדים עם הדילמה הזאת והאמת היא שאין תשובה אחת נכונה לשאלה מה כדאי. זה עניין של אופי ושל העדפות אישיות, כך שאם גם אתם תוהים מה כדאי, חשוב לבדוק מה נכון עבורכם. הרבה פעמים השקעה בדירה אומנם דורשת התמודדות לא פשוטה עם בירוקרטיה וכדומה, אך מצד שני, זו יכולה להיות בחירה טובה לטווח הארוך. לכן שווה לבדוק את האופציה הזאת, כי אם יש משהו שכמעט תמיד נמצא במגמת עליה בישראל, זה תחום הנדל"ן.

 

כמה כסף אתם באמת צריכים?

לא אחת קורה שאנשים לא עושים את כל החשבון לפני שהם לוקחים משכנתא. הם לא בטוחים על כמה עומד ההון ההתחלתי שלהם ולכן נדמה לכם שהם יצטרכו לקחת משכנתא הרבה יותר גדולה. זו הנקודה שבה כדאי לעצור לרגע ולבדוק: כמה כסף באמת יש לכם? האם אתם רוצים ויכולים לפתוח את כל החסכונות כדי להגדיל את ההון העצמי ולהקטין את המשכנתא שאתם צריכים לקחת? האמת היא, ששווה לבדוק את העניין הזה, כי אם תגלו שיש לכם הון עצמי גדול יותר ממה שחשבתם, זה יחסוך לכם הרבה ריבית על המשכנתא בעתיד.

 

איך מאתרים כספים שלא רואים בחשבון הבנק הרגיל?

בדרך כלל אנשים שחושבים לקחת משכנתא לדירה להשקעה ומנסים להבין על כמה עומד ההון העצמי שלהם, פשוט נכנסים לחשבון הבנק. הם רואים את העובר ושב, את החסכונות השונים ואת תיק ההשקעות בשוק ההון, במידה והוא קיים. עם זאת, האם רק במקומות האלה באמת נמצא הכסף שלכם? בהחלט יכול להיות שלא. העניין הוא שבעידן המודרני כולנו עוברים בין הרבה עבודות, מה שמוביל לכך שיהיו לכל אחד מאתנו לא מעט קרנות, פנסיות, קופות גמל ועוד. כתוצאה מכך אנחנו עלולים ללכת לאיבוד, כי איך אפשר לשמור על סדר כשיש כל כך הרבה פרטים? כדאי שתדעו: אתם יכולים לפנות אל הר הכסף, לעשות את החיפוש שאתם צריכים וכך לבדוק האם יש לכם כספים אבודים.

איך הכסף יעבור לחשבון הבנק שלכם?

חשוב להבין שהר הכסף זה רק האתר שבעזרתו תוכלו לאתר את הכספים האבודים שלכם. כלומר, אתם פונים לשם והר הכסף, בעזרת המערכת המשוכללת שמרכיבה אותו, יבצע את החיפוש. אתם תקבלו דוח מפורט ואם יסתבר שיש עשרות אלפי שקלים ששוכבים במקום כלשהו ומחכים לכם, תוכלו לפנות אל הגורמים המתאימים כדי לקבל אותם. חשוב וכדאי להתעסק בכל העניין הזה לפני שאתם לוקחים משכנתא לדירה להשקעה, כי ככל שההון העצמי שלכם יהיה גדול יותר – כך המשכנתא עצמה תהיה קטנה יותר. לא כדאי לדחות את הדברים כי בסופו של דבר זו הדרך הכי טובה שיש להבין איפה אתם עומדים. שווה להשקיע בעניין הזה, בין היתר, כי כל הכסף האבוד ששוכב ומחכה לכם שייך רק לכם.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משכנתא
תהליך המשכנתא: מהבקשה ועד לסגירה

תהליך לקיחת משכנתא הוא אחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר שאדם עושה בחייו. בחירת המשכנתא הנכונה והתנהלות נבונה בתהליך יכולים לחסוך למשפחה המון כסף ומאמץ. כדי

קרא עוד »
משכנתא הפוכה

עברתם את גיל 60? זקוקים להלוואה? הכירו את המשכנתא ההפוכה, הלוואה גדולה על בסיס בעלות על דירה.   משכנתא הפוכה – הלוואה לבני 60 פלוס

קרא עוד »
ביטוח משכנתא מגדל

בוחן לקיחת ביטוח משכנתא במגדל ?  יותר מ %50 מכלל האוכלוסייה לוקחים ביטוח משכנתא בלי ייעוץ מקצועי.. ומפסידים עשרות אחוזים שמתבטאים לעשרות אלפי שקלים! אל

קרא עוד »