חיפוש

משכנתא עדיפה על הלוואה רגילה? ומה הם ההבדלים

מדינת ישראל היא ארץ המשכנתאות האולטימטיבית ולא רק בזכות העובדה שמדובר בהלוואה בתנאים טובים יותר אלא, בגלל שכל זוג צעיר לוקח משכנתא במטרה לקנות דירה למגורים. על פי רוב משכנתא נלקחת עבור רכישת דירה חדשה אולם, ישנם אנשים שזקוקים לסכומי כסף גדולים שנעים בין מאות אלפי שקלים בודדים ולא עבור רכישת דירה.

מכיוון שמדובר בהלוואה בתנאים טובים, הם לוקחים משכנתא ולא הלוואה אחרת. לעיתים מדובר ברצון לאגד מספר הלוואות להלוואה אחת גדולה ולעיתים מדובר בצורך אחר. מהם ההבדלים בין הלוואות בנקאיות רגילות להלוואת משכנתא?

 

הלוואות קטנות

בנקים אינם אוהבים כל כך לתת הלוואות קטנות, מבחינתם ככל שההלוואה גדולה יותר הרווח שלהם גדול יותר וזה מה שהם אוהבים. בשל כך נכנסו גורמים נוספים רבים לתחום ההלוואות הקטנות והם מתחרים עם הבנקים על הלקוח באמצעות העמדת תנאים ייחודיים להלוואה. מדובר בחברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח וגופים חוץ בנקאיים אחרים מאושרים על ידי משרד האוצר.

למרות שהבנקים אינם אוהבים לתת הלוואות קטנות הם בכל זאת נותנים כאלה ללקוחות שלהם אולם, תנאי ההלוואה פחות אטרקטיביים, הריבית יחסית גבוהה וזמן ההחזר יחסית יהיה קצר ולא יעלה על 5 שנים. ריבית ממוצעת להלוואה קטנה בבנק עשויה להגיע ל- 8 אחוזים לשנה.

 

הלוואות עד 150 אלף שקלים

הלוואה עד מאה וחמישים אלף שקלים נחשבת כבר להלוואה גדולה יותר במידה והסכום הנלקח עובר את מאה אלף השקלים. תנאי ההלוואה הזאת מעט יותר טובים מתנאיה של ההלוואה הקטנה. ראשית, זמן ההחזר יכול להגיע עד 10 שנים, למרות שבמרבית המקרים תקבלו אפשרות להחזר רק עד 7 שנים. דבר שני, הריבית שתאלצו לשלם על הלוואה זו תגיע בממוצע לסך שינוע בין 6 ל- 7 אחוזים בשנה. גופים מסוימים יאפשרו לכם להתחיל לשלם את ההלוואה רק אחרי 3 עד 6 חודשים וגם לכך יש יתרון מסוים.

 

משכנתאות

משכנתא היא הלוואה מסוג אחר לחלוטין, היא מיועדת בראש ובראשונה לטובת רכישת נכסי נדל"ן אולם, לא מעט אנשים שזקוקים לסכומי כסף גדולים, מכל סיבה שהיא, מעדיפים לקחת משכנתא. הסיבות לכך שאנשים מעדיפים משכנתא נעוצות במספר גורמים, להלן מידע על משכנתאות

  1. משכנתא ניתנת לתקופות ארוכות של מעל 10 שנים ועד ל- 30 שנה.
  2. הריבית על המשכנתאות נמוכה בהרבה מהרביות בהלוואות רגילות ולא משנה באיזה מסלול בחרתם. ריבית ממוצעת על משכנתא היום נעה בין 3 ל- 4 אחוזים בשנה.
  3. משכנתא מאפשרת בחירה מתוך מספר מסלולים ובניהם: מסלול בריבית קבועה, מסלול בריבית משתנה, מסלול במטבע זר ועוד. כך, ניתן לחלק את ההלוואה למספר מסלולים וליהנות מריבית מופחתת.

 

סיכום

משכנתא היא ההלוואה הטובה ביותר שניתן לקבל בישראל בזאת אין ספק. ההבדלים המרכזיים שהופכים אותה לאטרקטיבית הנם: ריבית נמוכה יותר, זמן החזר ארוך יותר וגמישות בניהול ההלוואה לאורך שנות ההחזר לרבות, מחזור משכנתא במידה וזה כדאי.

משכנתא

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משכנתא
תהליך המשכנתא: מהבקשה ועד לסגירה

תהליך לקיחת משכנתא הוא אחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר שאדם עושה בחייו. בחירת המשכנתא הנכונה והתנהלות נבונה בתהליך יכולים לחסוך למשפחה המון כסף ומאמץ. כדי

קרא עוד »
משכנתא הפוכה

עברתם את גיל 60? זקוקים להלוואה? הכירו את המשכנתא ההפוכה, הלוואה גדולה על בסיס בעלות על דירה.   משכנתא הפוכה – הלוואה לבני 60 פלוס

קרא עוד »
ביטוח משכנתא מגדל

בוחן לקיחת ביטוח משכנתא במגדל ?  יותר מ %50 מכלל האוכלוסייה לוקחים ביטוח משכנתא בלי ייעוץ מקצועי.. ומפסידים עשרות אחוזים שמתבטאים לעשרות אלפי שקלים! אל

קרא עוד »