חיפוש

אילו מסמכים נדרש להציג לקבלת המשכנתא?

בקשת משכנתא היא הליך מרגש אך מן הסתם גם גדוש בבירוקרטיה.

ישנם מסמכים שתהיו חייבים להציג ומוכנות מראש תקל גם עליכם וגם על כל התהליך.

אילו מסמכים נדרש להציג ומדוע?

 

להגשת משכנתא נדרשים מסמכים

בקשת משכנתא מהבנק, או מגוף חוץ בנקאי, דורשת תחילה הגשת מסמכים על מנת לקבוע את גובה ההלוואה, ההחזר החודשי ותנאים נוספים של חוזה המשכנתא. על מנת להתקדם עם התהליך יש להציג כל מיני מסמכים שדורשים הגופים המלווים אשר נותנים לבנק תמונת מצב על מבקש המשכנתא.

 

מסמכים מזהים

תחילה, מן הסתם, יש להגיש צילומים של מסמכים מזהים של מבקש המשכנתא כדוגמת תעודת זהות. באם מדובר באדם זר ההגשה תהיה של דרכון ותעודה מזהה נוספת כדי לאשר את זהותו של המבקש. כמובן שיש להציג גם את הספח של תעודת הזהות.

 

פרטי הכנסה

מכיוון שמשכנתא היא הלוואה שנותן הבנק, הוא רוצה להיות בטוח שללווה יש היכולת להחזיר אותה לפי התנאים שהבנק נותן. לצורך כך, הבנק מבקש לקבל תלושי שכר של התקופה האחרונה (לרוב 3 חודשים) בצירוף טופס 106 אשר מסכם את ההכנסות מהשנה האחרונה. נוסף על שכר, יש להציג לבנק גם אישורים על קבלת קצבאות או תשלומים מיוחדים, כל אלו נכנסים תחת הכותרת של הכנסה ומסייעים לבנק להבין עם מי יש לו עסק.

 

מסמכים בנקאיים

המשכנתא שנותנת הבנק צריכה להיפרע על ידי הלווה כך שהוא מחזיר באופן קבוע מחשבון הבנק שלו כסף לגוף ממנו לווה את המשכנתא. עקב כך, הגוף הלווה צריך לקבל מסמכי חשבונות בנק ושיקים לדוגמא שיספקו את הפרטים הנדרשים לחיוב לצורך פירעון ההלוואה.

 

הלוואות נוספות

לא רק הכנסות מעניינות את הגוף שעתיד להלוות כסף בתור משכנתא, אלא גם כל הלוואה או משכנתא אחרת שלקח הלווה. על כן, באם קיימות אחת או יותר מאלו, נדרש הלווה להציג פירוט על ההלוואות הללו. לרוב זאת מתייחס להלוואות אשר מועד פירעונן עולה על שנה וחצי, כלומר שנותר עוד הרבה זמן עד שהן כבר יהיו לא רלוונטיות ולא ישפיעו על היכולת להחזיר את המשכנתא החדשה שעתידה להינתן.

 

טפסי הלוואה

נוסף על כל הטפסים אשר נותנים מידע אודות הלווה ואמורים לספק לבנק גישה לדברים הרלוונטיים על מנת לקבוע את תנאי החוזה, על הלווה למלא ולהציג טופס הלוואה אשר מפרט את פרטי ההלוואה כולל פרטים אישיים, הוא מסמך אשר פותח את תהליך המשכנתא בגוף הלווה ומכיל מידע חיוני לצורך קבלתה בהמשך.

באם אתם לא בטוחים אילו מסמכים נדרשים לגשת המשכנתא, כדאי שתתייעצו ותקראו על כך עוד בחברות המתעסקות בייעוץ ומבינות בתחום כמו https://mashkanta-til.co.il. חשוב שתגיעו מוכנים להגשת הבקשה כדי להגדיל את הסיכוי שאכן תקבלו את ההלוואה המבוקשת.

 

מטבעות ובית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משכנתא
תהליך המשכנתא: מהבקשה ועד לסגירה

תהליך לקיחת משכנתא הוא אחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר שאדם עושה בחייו. בחירת המשכנתא הנכונה והתנהלות נבונה בתהליך יכולים לחסוך למשפחה המון כסף ומאמץ. כדי

קרא עוד »
משכנתא הפוכה

עברתם את גיל 60? זקוקים להלוואה? הכירו את המשכנתא ההפוכה, הלוואה גדולה על בסיס בעלות על דירה.   משכנתא הפוכה – הלוואה לבני 60 פלוס

קרא עוד »
ביטוח משכנתא מגדל

בוחן לקיחת ביטוח משכנתא במגדל ?  יותר מ %50 מכלל האוכלוסייה לוקחים ביטוח משכנתא בלי ייעוץ מקצועי.. ומפסידים עשרות אחוזים שמתבטאים לעשרות אלפי שקלים! אל

קרא עוד »