חיפוש

קורונת נדל"ן: האם עכשיו זה הזמן להשקיע ביוון?

משבר הקורונה לא פגע ביוון כמו בישראל ובמדינות אחרות, מה שמעלה את השאלה לגבי תזמון ההשקעה.  על רקע האטרקטיביות של השקעות ביוון באופן כללי – מתבקש לבדוק מה קורה במדינה והאם עכשיו זה רגע טוב להצטרף להצלחה.

 

יוון היא מדינה שנמצאת קרוב לישראל וחולקת איתה מאפיינים דומים. מלבד האקלים, העם היווני דומה מאוד לעם הישראלי ויש גם תכונות זהות בתרבות האוכל, המוזיקה, הפנאי, הבילוי ועוד.

כפועל יוצא מכך, הרבה ישראלים אוהבים לבקר ביוון כי הם מרגישים בה בבית. אם מוסיפים לזה אמנת מס נוחה בין ישראל ליוון, מבינים למה האי השכן הפך להיות יעד אטרקטיבי להשקעות.

 

השפעת הקורונה על נכסי נדל"ן ביוון

משבר הקורונה טרף את הקלפים והשפיע בצורה משמעותית על מדינות בכל רחבי העולם. מצד שני, יוון לא נפגעה כמו ישראל ובחלק מהאיים אף השכילו לפתוח את שעריהם בפני תיירים. חוץ מזה, צריך לזכור שיוון התאוששה יפה מאוד מהמשבר הכלכלי שהיא עברה לפני כמה שנים – לכן הממשלה במדינה יחסית חזקה ויכולה להרשות לעצמה לעזור לתושבים.

מכל האמור לעיל אפשר להבין שההשפעה של הקורונה על יוון הייתה פחות קריטית מזו של ישראל. בעוד בישראל בחרו בטקטיקה של סגר מתוך חוסר מסוגלות להתמודד עם המגפה בצורה יעילה יותר, ביוון שמרו על אורח חיים נורמלי. התוצאה היא ערכי נדל"ן ביוון שהצליחו לשמור על עצמם ואזורים שלמים שבהם רוב התושבים אפילו לא ביקשו דחייה בהחזרי המשכנתאות וההלוואות.

 

מה לגבי אזורי התיירות?

כמובן שגם ביוון יש אזורי תיירות שכן נפגעו בגלל הקורונה. אם למשל עוקבים מקרוב אחרי המידע שמופיע באתרים מבוססים כמו https://investaway.co.il/השקעות-נדלן-ביוון רואים את זה בצפון, בדרום ובמרכז המדינה.  אז בהיבט של נדל"ן, זה אומר שנכסים שהיו אמורים להיות מושכרים לטווח קצר בעונת התיירות של הקיץ כבר לא הצליחו  לענות על ציפיות המשקיעים.

מנגד, משקיעים שיש להם קצת הון עצמי פנוי יכולים לקפוץ על ההזדמנות ובדיוק עכשיו לרכוש את הדירות שעומדות ריקות גם באזורי התיירות. בגלל שהשקעות ביוון היו ונותרו אטרקטיביות, אין סיבה לשלול אותן על הסף.

 

כך תדעו האם ההשקעה מתאימה לכם

התזמון חשוב בכל סוג של השקעה, אך היתרון של נדל"ן בא לידי ביטוי בכך שבטווח הארוך הוא בדרך כלל מגיע לתשואות המבוקשות. גם אם עכשיו יוון ואזורי התיירות שלה נמצאים במשבר, זה לא אומר שהיא לא תצליח להתאושש.

חוץ מזה, צריך לזכור שהמשמעות של משבר כלכלי היא שהמחירים יורדים. בתקופה כזו, כל שקל או יורו שווים יותר מאשר בתקופה רגילה של רווחה. גם כאן, הדגש הוא על מטרת ההשקעה: אם המטרה היא להפיק תשואה לטווח ארוך, עכשיו זה בהחלט הזמן להשקיע ביוון.

 

יוון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא