חיפוש

ביטוח רכב : כל השאלות

  • מהו ביטוח רכב חובה ?
  • מה מכסה ביטוח חובה ?
  • את מי לא מכסה ביטוח רכב חובה ?
  • ביטוח חובה : כמה זה עולה ?
  • האם ניתן לבצע השוואות מחירים בביטוח חובה ?
  • מה זה ביטוח צד ג ?
  • האם חברת הביטוח משלמת עבור כל הנזק ?
  • מהו ביטוח מקיף ?
  • האם ביטוח מקיף חייב לכלול הכל ?
  • כמה משלמת חברת הביטוח במקרה של גניבת הרכב ?
  • איך נקבע גובה הפיצויים במקרה של תאונה ?
  • מה מכסה ביטוח חובה ?

היום, אין רכב בישראל שעולה על הכביש מבלי שנהגו מצויד בביטוח חובה. חברות ביטוח בארץ ובעולם מעניקות למעשה ביטחון והגנה פיננסית כל נזקי גוף ורכוש (תלוי בסוג הביטוח), ולכן חובה ולעיתים רצוי לעשות ביטוח. תחום הביטוח רחב ומגוון. יש הרבה חברות, סוגים רבים של נהגים, מגוון מכוניות, מספר סוגי ביטוח, מחירים שונים, קריטריונים והנחיות, והרבה מאוד פרטים לא ברורים. בפניכם מספר שאלות ותשובות שיעשו לכם מעט סדר בדברים.

 

מהו ביטוח רכב חובה ?

ביטוח רכב חובה, כשמו כן הוא, מהווה חובה על כל נהג ונהג להצטייד בו על פי חוק. את החוק הוציאו לפועל כבר ב-1975 במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים. נהיגה הרכב ללא ביטוח חובה היא עבירה פלילית לכל דבר ועלולה לגרור קנסות כבדים וגם מאסר.

מה מכסה ביטוח חובה ?

ביטוח חובה לרכב מכסה את הנהג, את הנוסעים שאיתו וכל מישהו אחר שהיה מעורב בתאונה. במקרה של תאונה, חברות הביטוח משלמות עבור נזקי גוף ונפש של המעורבים, כולל טיפול ראשוני, אשפוז, שיקום ופיצויים שונים עד החלמה מלאה.

בתי המשפט מחמירים עם נהגים שנתפסו ללא ביטוח חובה אבל העונש האמיתי הוא במקרים של תאונה עם נפגעים. עלות טיפולים, שיקום ופיצויים שונים יכולים להסתכם במיליוני שקלים, שאף נהג ממוצע אינו יכול לממן מכיסו הפרטי. תחשבו על זה.

את מי לא מכסה ביטוח רכב חובה ?

נהג שגנב רכב מכל סוג, השתמש בו ללא רכוש, או ביצע נזק בכוונה תחילה אינו זכאי לפיצוי כספי כלשהו, והוא ייתבע בנוסף לדין פלילי ותביעת פיצויים.

ביטוח חובה : כמה זה עולה ?

בעבר תעריפי הפרמיה של ביטוח חובה היו זהים פחות או יותר כיוון שכולם היו תחת מטריה אחת – תאגיד הביטוח הגדול אבנר. המחירים אז נקבעו על ידי נפח המנוע של הרכב בדרך כלל. היום הדברים שונים ולאחר רפורמה בשוק הביטוח כל החברות יכולות לבצע ביטוח חובה ובהתאם המחירים השתנו. היום כל חברה קובעת את מחיריה על פי קריטריונים כמו גיל הנהג, וותק על הכביש, עבר ביטוחי, סוג הרכב, שנתון, נפח מנוע, סוג השימוש ברכב, גיל הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב ועוד.

האם ניתן לבצע השוואות מחירים בביטוח חובה ?

בוודאי. באתר משרד האוצר תוכלו למצוא מחשבון לחישוב ביטוח חובה בו אתם מכניסים את הקריטריונים והאתר מציג בפניכם השוואת מחירים בטבלה בה מופיעות כל החברות בישראל על תעריפיהן. מומלץ בחום.

מה זה ביטוח צד ג ?

ביטוח צד שלישי בדרך כלל עושים אלה שיש להם ביטוח חובה בלבד ולא הלכו על מקיף. מדובר בביטוח שמכסה אתכם במקרים שפגעתם ברכב אחר. בתאונה מעורבים בדרך כלל שני רכבים או יותר. מישהו צריך לשלם על נזקי הרכב הנוסף. בשביל שה קיים ביטוח צד ג. הוא פשוט מכסה את הנזקים שהמבוטח גרם לאחר. מדובר בנזקי רכוש בלבד. אם עשיתם ביטוח מקיף לרכב אתם מכוסים מפני סוג נזק זה, אבל אתם מכוסים בחובה בלבד, כדאי מאוד להוסיף ביטוח צד ג' כי אז במידה ופגעתם ברכב יקר ערך, תאלצו לשלם הרבה מאוד כסף.

האם חברת הביטוח משלמת עבור כל הנזק ?

בדרך כלל חלק קטן מהסכום משלם המבוטח כהשתתפות עצמית וכדי להראות סוג מסוים של אחריות. אבל, ישנה אפשרות שהבוטח ישלם במסגרת הפרמיה החודשית ובמסגרת מה שנקבע בחוזה "ביטול השתתפות עצמית", ואז במקרה של נזק לא יוסיף תשלום.

מהו ביטוח מקיף ?

כשמו כן הוא. מקיף כמעט את כל סוגי הנזק לרכוש הקיימים. מטרת ביטוח זה היא פיצוי מלא עבור הנזק שנגרם לרכבכם או לרכב אחר שהיה מעורב איתכם בתאונה. יותר מזה, כל נזק שנגרם לרכב המבוטח מכל מיני סיבות כמו שריפה, גניבה, תאונות טוטאל לוסט, וכל אירוע חריג אחר המתואר בפוליסה, משולם על ידי חברת הביטוח – פיצוי מלא. אם אין סעיף השתתפות עמית, המבוטח מוסיף מכיסו חלק מהסכום, כפי שציינו בסעיף הקודם.

כמה עולה ביטוח מקיף ?

חברות ביטוח רכב קבעו פרמטרים שונים לאומדן תשלום הפרמיה לביטוח מקיף. הן עשו זאת כדי לצמצם את הסיכון הכספי אותו הן לוקחות והחישובים נקבעו בדרך כלל באמצעות חישוב סטטיסטי. כך למשל הקריטריונים על פיהם נקבע המחיר הם: גיל הנהג – נהגים צעירים משלמים פי שניים ולעיתים פי שלושה מנהגים וותיקים. היסטוריה ביטוחית – האם היו תביעות בעבר, תאונות ונזקים שונים של המבוטח. שלילות רישיון אם היו, סוג הרכב, שנתון, נפח המנוע שלו, אזור המגורים, כמה נהגים נוסעים ברכב, מהו גילו של הנהג הצעיר ביותר ופרמטרים נוספים.

האם ביטוח מקיף חייב לכלול הכל ?

אפשר להוזיל עלויות אם רוצים. כך למשל, נגיד שהרכב שלכם אינו יקר מדי אבל אתם גרים באשור הקו הירוק או באזורים אחרים המועדים לגניבות. ניתן לבצע ביטוח חובה רגיל ולהוסיף רק חלק מהביטוח המקיף המכסה אתם רק בפני גניבת הרכב ולא מנזקי תאונה, שריפה וכדומה.

כמה משלמת חברת הביטוח במקרה של גניבת הרכב ?

אם חלילה נגנב הרכב, חברת הביטוח, אחרי שווידאה כי אכן הרכב נגנב ולא מדובר בתביעת שווא מזויפת, תשלם למבוטח את ערך הרכב לפי מה שהיה שווה ברגע גניבתו לפי המחירון של לוי יצחק.

איך נקבע גובה הפיצויים במקרה של תאונה ?

במקרים של תאונה, שולחת חברת הביטוח שמאי רכב שיאמוד את רמת הנזק לרכב. בדרך כלל חברת הביטוח שולחת אותך למוסך שלהם ומשלמת את העלות לפי התיקון. אם הנזק הוא למעלה ממחצית ערך הרכב, הוא מוגדר טוטאל לוסט, כלומר אבוד, ואז תקבל את מלוא הפיצוי לפי ערכו במחירון. שימו לב שבפוליסה נותנים לכם רכב חלופי כשהאוטו במוסך.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כפל ביטוח
לחסוך כסף עם בדיקת כפל ביטוחים

בדיקת כפל ביטוחים היא בדיקה שגרתית מומלצת אחת לשנתיים וחצי. מבצעים אותה כדי למצוא ביטוחים כפולים או לא רלוונטיים וכך חוסכים בתשלומים מיותרים. איך ואיפה

קרא עוד »
מבנה משותף
מה הוא ביטוח מבנה משותף?

שמעתם על ביטוח מבנה משותף ולא ידעתם מה זה אומר? קבלו את המאמר המקצועי שיעשה לכם סדר בכל מה שקשור לביטוח מבנה משותף, הכיסוי שהוא

קרא עוד »
הר ביטוח
מה זה "הר הביטוח"?

אם אכפת לכם מתיק הביטוח שלכם, סביר להניח שכבר שמעתם על הר הביטוח. אתר הר הביטוח הוקם על מנת לאפשר למבוטח לקבל מידע על תיק

קרא עוד »