חיפוש

לחסוך כסף עם בדיקת כפל ביטוחים

בדיקת כפל ביטוחים היא בדיקה שגרתית מומלצת אחת לשנתיים וחצי. מבצעים אותה כדי למצוא ביטוחים כפולים או לא רלוונטיים וכך חוסכים בתשלומים מיותרים. איך ואיפה ניתן לבצע את הבדיקה הזו? על כך ריכזנו לכם כאן מידע. תודה לצוות הר הביטוח הבטוח על הנגשת המידע המקצועי לכתיבת הכתבה.

 

מה זה כפל ביטוחים?

מדובר במצב בו מבוטח משלם מספר פעמים, למספר חברות ביטוח שונות, על אותו הביטוח. זה יכול להיות ביטוח סיעודי שנרכש גם במסגרת קופת החולים וגם במסגרת ביטוח הבריאות הפרטי. כמעט בכל תחום ביטוחי יכול להיווצר מצב של כפל ביטוחי ולכן, כדי להימנע ממצב כזה, חשוב לאתר את הביטוחים הקיימים ולבדוק אם קיימים ביטוחים זהים או כפולים.

כאשר יש כפל ביטוחי, המבוטח לא מרוויח מכך. הוא משלם לאורך כל השנה פרמיה כפולה למספר חברות ביטוח. אך בעת מימוש הביטוח, כאשר הוא תובע את חברות הביטוח והן מגלות שיש עוד חברת ביטוח בתמונה, הן מחלקות ביניהן את גובה התשלום הנדרש וכך המבוטח מקבל פיצוי כמו שהיה מקבל גם אילו היה מבוטח אך ורק בחברת ביטוח אחת. חבל לשלם על כפל ביטוחי.

 

איך בודקים את מצב הביטוחים הקיימים?

כדי לגלות בקלות את מצב הביטוחים שלכם, משרד האוצר הקים את מערכת הר הביטוח באמצעותה הוא מאפשר לכל אזרח ישראלי לקבל בקלות מידע על הביטוחים שלו. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הר הביטוח ופשוט להזין פרטים מזהים לאימות הנתונים.

לאחר הכניסה תצטרכו לבחור בשירות הרצוי: צפייה בתיק הביטוחים האישי. בשלב זה יופק עבורכם דו"ח הר הביטוח אותו תוכלו לייצא ולשלוח למייל האישי שלכם. הדו"ח מרכז את נתוני הביטוחים הרשומים במערכת ועל פיו ניתן לזהות מצבים כמו כפל ביטוחי.

 

יש דרך טובה יותר לאיתור ביטוחים

אתר הר הביטוח הממשלתי לא מצליח לענות לצורך הקיים. מבוטחים לא תמיד מקבלים את המידע מהמערכת בצורה מדויקת. פעמים רבות נוצרים פערי מידע בין הנתונים המופיעים בדו"ח לנתונים בשטח. זה יכול להיות בגלל מגוון סיבות כמו שינוי שעדיין לא עודכן במערכת, חברת ביטוח שלא העבירה דיווח למערכת, טעות הקלדה או אפילו ביטוח הרשום על מספר דרכון והמערכת לא מאתרת אותו בגלל שהוא לא על מספר זהות. אחרי הכל מדובר באתר אינטרנט וטעויות יכולות להתרחש גם בו.

זו הסיבה בשלה מבוטחים מעדיפים לפנות אל סוכני ביטוח שיסייעו לכם באיתור הביטוחים הקיימים על שמם. לצורך כך תוכלו לפנות אל צוות הר הביטוח הבטוח המציע את אותו השירות  חינם ללא עלות. המבוטח מקבל את המידע בתוספת הסבר המסייע לו בקבלת החלטות לשינוי וייעול התיק הביטוחי. הקישור לאתר הוא כאן: https://harb-safe.co.il. הבדיקה מתאפשרת אונליין ולכן היא כל כך צוברת תאוצה. בהצלחה!

כפל ביטוח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מבנה משותף
מה הוא ביטוח מבנה משותף?

שמעתם על ביטוח מבנה משותף ולא ידעתם מה זה אומר? קבלו את המאמר המקצועי שיעשה לכם סדר בכל מה שקשור לביטוח מבנה משותף, הכיסוי שהוא

קרא עוד »
הר ביטוח
מה זה "הר הביטוח"?

אם אכפת לכם מתיק הביטוח שלכם, סביר להניח שכבר שמעתם על הר הביטוח. אתר הר הביטוח הוקם על מנת לאפשר למבוטח לקבל מידע על תיק

קרא עוד »