חיפוש

מה הוא ביטוח מבנה משותף?

שמעתם על ביטוח מבנה משותף ולא ידעתם מה זה אומר? קבלו את המאמר המקצועי שיעשה לכם סדר בכל מה שקשור לביטוח מבנה משותף, הכיסוי שהוא כולל, היתרונות שהוא טומן בתוכו והתרחישים אותם הוא מכסה.

 

מה זה ביטוח מבנה משותף?

ביטוח מבנה משותף הוא ביטוח אשר מתייחס למבנה משותף דיירים. כמו כל מבנה, גם את המבנה מהסוג זה עלולים חלילה לפקוד נזקים מסוגים שונים אשר מחייבים את כלל הדיירים בעלות מכובדת היישר בכיסם האישי. אלא אם כן… יש להם ביטוח מבנה משותף אשר מכסה את התרחישים השונים ונושא בעלויות הנדרשות בעקבות נזקים שנגרמו למבנה.

בניין משותף

לאיזה סיכונים חשוף המבנה המשותף?

למעשה, כל מבנה באשר הוא חשוף לסיכונים שונים שיכולים חלילה לפקוד אותו. קל וחומר, כאשר מדובר במבנה משותף ורב דיירים אשר כולל בתוכו תנועה מוגברת יותר של אנשים אשר מגבירה את הסיכון לתרחישים אשר כוללים עימם נזקים שונים. הנזקים יכולים לפקוד כל פינה או נישה במרחב של המבנה המשותף: המקלט, המעלית, החצר, הגינה, חדר המדרגות, הגג, הקירות, התקרה, ועוד ועוד ועוד.

 

ומה קורה כאשר מתרחש נזק במבנה משותף?

אם חלילה מתרחש נזק במבנה משותף, מי שנדרש לשאת בעלויות הוא כל דייר ודייר שמתגורר בבניין. בדרך כלל העלויות של הנזקים מצטברים לסכומים גבוהים למדי, כך שלמרות שהם מתחלקים בין מספר גדול של משפחות ודיירים, עדיין הסכום האישי שנופל על כל דייר הוא גבוה בעליל. ניתן למנוע זאת, על ידי ביטוח מבנה משותף אשר גורם לכך שהדיירים אינם נדרשים כלל לשאת בעלויות השונות, כיוון שחברת הביטוח מכסה אותם.

 

דיירים שהם גם מעסיקים

האם ידעתם, שבתור דיירים בבניין אתם הופכים אוטומטית גם למעסיקים? של עובד הניקיון אשר אחראי על ניקיון הבניין, של הגנן אשר אחראי על תחזוקת הבניין, של הטכנאי אשר אחראי על החשמל והמעלית ושל הסייד שצובע מידי שנה את קירות הבניין.

אם חלילה מתרחש נזק גופני לאחד מן המועסקים הללו במהלך שהותם בבניין שלכם, הרי שדיריי הבניין נדרשים לשלם עבורו פיצויים בסדר גודל רציני. אך אם יש לכם ביטוח מבנה משותף, מי שיישא בעלות של הפיצויים הוא חברת הביטוח ולא אתם הדיירים.

 

תקלה בצנרת ובאינסטלציה

אחת התקלות הנפוצות אשר קשורות לבניין אך משפיעות באופן אישי על כל אחד מהדיירים, היא תקלה בצנרת ובאינסטלציה. במקרים של תקלה כזו, נדרשת השתתפות כספית של כלל דיירי הבניין לצורך התיקון, מה שעלול לגרור לחילוקי דעות ולסיוט מתמשך, שיכול להימנע על ידי ביטוח מבנה משותף, שנושא גם בעלויות התיקון של תקלות בצנרת ובאינסטלציה בבניין מרובה דיירים.

 

לסיכום

כעת גם אתם יודעים מהו ביטוח מבנה משותף ומה הוא כולל. מהרו כעת לבצע עבור הבניין שלכם ביטוח מבנה משותף כדי שתוכלו לחסוך לטווח הרחוק בעלויות השונות.

מבנה משותף

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כפל ביטוח
לחסוך כסף עם בדיקת כפל ביטוחים

בדיקת כפל ביטוחים היא בדיקה שגרתית מומלצת אחת לשנתיים וחצי. מבצעים אותה כדי למצוא ביטוחים כפולים או לא רלוונטיים וכך חוסכים בתשלומים מיותרים. איך ואיפה

קרא עוד »
הר ביטוח
מה זה "הר הביטוח"?

אם אכפת לכם מתיק הביטוח שלכם, סביר להניח שכבר שמעתם על הר הביטוח. אתר הר הביטוח הוקם על מנת לאפשר למבוטח לקבל מידע על תיק

קרא עוד »