חיפוש

העתק שמש לפני ההדפסה – מה זה, ומתי עושים זאת?

מדובר בפעולה שכיחה מאוד בכל מה שקשור לעולם הדפוס. יש הרבה פעמים ביטויים שאנחנו שומעים אותם ואנחנו לא יודעים מה הפירוש שלהם. אחד מן הביטויים הללו זה העתק שמש בעולם הדפוס. ביטויים הללו הם ביטויים שכיחים שאמנם נשמעים כמו פעולה מסוימת אבל הפירוש שלהם שונה לגמרי בפועל. אז מה זה העתק שמש לפני הדפסה? מה זה? מתי עושים זאת?

 

העתק שמש לפני ההדפסה – מה זה?

העתק שמש אינו קשור באמת לשמש חשוב להדגיש. מדובר בסוג של עותק ראשון של ספר לפני שההוצאה לאור באמת מוציאה אותו לאור. העתק שמש המטרה שלו היא לשקף כיצד הספר יראה בעת ההדפסה. הוא לא יהיה בעל אותו עיצוב שלם כמו לאחר ההוצאה לאור אבל הוא נותן סוג של מבט והבנה על הנראות הסופית. המקור של השם מגיע דווקא מהימים היותר קדומים של עולם הדפוס כאשר היו מבצעים את ההפקה מפילם על ידי שימוש בהקרנה של אור.

 

בשביל מה אנחנו זקוקים להעתק שמש?

המטרה של העתק השמש היא קודם כל מטרה של בדיקה. אם אנחנו מעוניינים להוציא את הספר ואנחנו סוברים שהוא מוכן, חשוב לבדוק שהוא באמת מוכן ואין טעויות. לפני שאנחנו מחליטים לבצע הוצאה סופית לאור של ספר חשוב לבצע בדיקה סופית של הספר על ידי אותו העתק שמש. חשוב להדגיש שהבדיקה היא לא לשם הגהה אלא לשם טעויות שקשורות בתהליך של ההדפסה.

 

מה מחפשים בבדיקה של העתק השמש?

אז חשוב לנו להדגיש שהמטרה של הבדיקה של העתק השמש היא בעלת מספר פרמטרים. קודם כל אנחנו נצטרך לבדוק כל דף של הספר ולבדוק את סדר העמודים מהראשון ועד לאחרון העמודים. יכולים להיות כל מיני טעויות או דילוגים של עמודים שחשוב לבדוק ולשים לב אליהם.

בנוסף אנחנו נבדוק שהעתק השמש בעת שהוא מעט גדול מהספר המקורי, נראה אם יש סטיות מסוימות של העמוד לאחד הצדדים או הכיוונים. להעתק שמש יש חשיבות רבה בכל מה שקשור להוצאה לאור ולדפוס ולכן נבצע את הבדיקה באופן המיטיבי ביותר.

אז כפי שניתן להבין, העתקות שמש הן חשובות במיוחד ויש להן חשיבות רבה לכל אדם שמעוניין להוציא לאור ספר. לרוב אתם לא תצטרכו לשלם להעתקת שמש ולרוב העתקות שמש יהיו כלולות במחיר ההדפסה שנקבע עם המוציאה לאור, במיוחד אם מדובר במוציאה לאור מוכרת.

לכן אם אתם מעוניינים להיות חלק מתהליך ההוצאה לאור ולדעת בדיוק על מה אתם משלמים אז תדעו שכחלק מן ההוצאות גם העתק שמש הוא חלק חשוב ומהותי מההוצאה. לא ניתן לדלג על השלב הזה בשום פנים ואופן וחשוב שתדעו שמדובר באחד מן השלבים הקריטיים ביותר.

מדפסת בצבע צהוב
מדפסת בצבע צהוב
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כניסה לבית
הכל על בחירת בית מזוזה מעוצב

מזוזה נמצאת ברוב הבתים בישראל, כחלק משמעותי ועיקרי בבית. לפי המצווה והדת היהודית יש לתקוע מזוזה בכל בית יהודי. המזוזה מורכבת מקלף ובית מזוזה בו

קרא עוד »
חתן
3 דרכים לקבלת ברכה מהרבי

כיום כמו בעבר, פונים אל הרבי מליובאוויטש חסידים רבים ומבקשי ישועה מכל החוגים על מנת לבקש עצה ותושיה ולהיענות בברכה. מכתבים לרבי מכונים "פדיון נפש"

קרא עוד »
עמדת שטיפת ידיים
סוגים שונים של מייבש ידיים

שנת 2020 שינתה את החיים של רבים מאתנו. אפשר לומר בוודאות שאחד השינויים המשמעותיים שבאו לידי ביטוי בשנה הזו ועדיין נותרו בחיים שלנו נוגעים לתחום

קרא עוד »