חיפוש

לא עובר –  חמישה סימנים שאתם נמצאים במצב של חרדה תמידית

חרדה הינה מצב של פחד שאינו נובע מסכנה מיידית אלא מדברים שעלולים לקרות בעתיד או שעלולים לקרות במידה והסובל מן החרדה לא יבצע דברים מסויימים. אדם הסובל מחרדה עלול לחוות מצבים גופניים של קוצר נשימה, דופק מהיר, רעד, תחושה של עילפון ועוד, ומצבים רגשיים כגון פחד, בהלה וחשש עמוק ובלתי ניתן להרגעה מפני אסון מתקרב, קריסה כלכלית או דחייה חברתית גם אם אין שום סיבה מוחשית לכך.

חרדה תמידית הינה חרדה אשר תוקפת את האדם ללא הפסק, בגלל סיבות מגוונות ורבות, והופכת את התפקוד היומיומי לקשה עד בלתי אפשרי. במאמר זה ננסה להבין מהם חמשת הסימנים הנפוצים ביותר לכך שאתם במצב של חרדה תמידית.

 

מהי חרדה ומה ההבדל בינה ובין פחד?

הפחד והחרדה דומים בתחושות ובסימנים החיצוניים שלהם, כגון דופק מהיר, קוצר נשימה, תחושת לחץ חזקה, פחד ואימה. אך בעוד הפחד הינו רגש טבעי המתעורר בנו למראה חיה מסוכנת או מכונית מתקרבת במהירות, וחולף מיד ברגע שהסכנה חולפת ואנו שוב נמצאים במקום בטוח ומוגן.

חרדה, לעומת זאת, מתעוררת בשל משהו שהאדם מאמין שעלול לקרות  שבאשמתו או שלא באשמתו, בגלל משהו שהוא עשה או בגלל מזל רע או כל סיבה אחרת, ואינו מצליח להרגע בעצמו. חרדה תמידית הינה מצב שבו האדם חש חרדה ללא הפסק, לא מצליח לישון, לא מצליח לאכול ולא מצליח לתפקד ואינו מסוגל להרגיע את עצמו בשום דרך.

אחת הדרכים המועילות להתמודד עם חרדה תמידית היא להבין מהיכן היא נובעת ומהם שורשיה באמצעות טיפול טרילותרפי, אשר במהלכו מקשיב האדם לעצמו ומברר עם עצמו את התהליכים שהובילו אותו למצב של חרדה תמידית. אצל מתן מטפל מתמחה בחרדה תמידית תוכלו להתחיל את המסע לגילוי הבסיס לחרדה ולמצוא את האסטרטגיה הנכונה לטיפול בה על מנת לחזור לתפקוד מלא ולחיים מלאים ומספקים.

חרדה מתמדת

חמישה סימנים שאתם נמצאים במצב של חרדה תמידית

להלן חמישה סימנים נפוצים שעשויים להצביע על חרדה מתמדת:

 

1. דאגה מוגזמת ובלתי נשלטת

לאנשים החווים חרדה מתמדת יש לעתים קרובות דאגות מוגזמות ומתמשכות לגבי היבטים שונים של חייהם, כגון עבודה, מערכות יחסים, בריאות או אירועים עתידיים. דאגות אלו עלולות להרגיש בלתי נשלטות, פולשניות ובלתי פרופורציונליות לנסיבות בפועל.

 

2. תסמינים גופניים

חרדה מתמדת יכולה להתבטא פיזית במגוון של תסמינים גופניים. אלה עשויים לכלול בין היתר כאבי ראש תכופים, מתח שרירים, בעיות עיכול, אי שקט, קשיי שינה, עייפות, קצב לב מוגבר, לחץ בחזה או קוצר נשימה. תסמינים אלו עלולים להיות מעיקים ועלולים להביא למעגל קסמים של חרדה מפני בעיות בריאות שרק מחמירה את התסמינים הגופניים.

 

3. ערנות יתר ועצבנות

חרדה מתמדת גורמת לעתים קרובות לעירנות יתר, כמו למשל קשיים להרדם, התעוררויות תכופות בלילה וקושי לחזור לישון, יקיצה מוקדמת מדי ועוד כשהמחשבות המציפות אותנו מונעות מאיתנו לחזור לישון, או לישון כהלכה. כשאדם אינו ישן טוב, הוא עלול לסבול במשך היום מישנוניות, עייפות ותשישות, חוסר ריכוז, סערות רגשיות, עצבנות יתר וחוסר סבלנות.

חרדה מתמדת

4. התנהגות הימנעותית

אנשים עם חרדה מתמדת עשויים לעסוק בהתנהגות הימנעותית כדרך להתמודד עם הפחדים והדאגות שלהם. הם עשויים להימנע מלצאת מן הבית או אפילו מן החדר, להשתתף באירועים או פעילויות מסוימות. בסופו של דבר, הימנעות זו מגבילה את תפקודם היומיומי, ותורמת להישנותו של מעגל החרדה וההימנעות בשל חוסר הזדמנויות מספקות לצאת ממנו.

 

5. השפעה על התפקוד היומיומי והרווחה

חרדה מתמדת יכולה להשפיע באופן משמעותי על חיי היומיום של הפרט ועל רווחתו הכללית. החרדה מפריעה לריכוז, פוגעת ביכולת לקבל החלטות ומפחיתה את התפוקה בעבודה או בבית הספר. גם מערכות היחסים נפגעות מכיוון שהאדם נהיה חסר סבלנות, עצבני ונוקשה יותר, והחרדה מאד מקשה להשתתף באינטראקציות חברתיות או לשמור על קשרים חברתיים בריאים. כך החרדה המתמדת מובילה לירידה באיכות החיים ומשפיעה קשות על הרווחה הרגשית ועל תחושת האושר.

 

לסיכום

חרדה מתמדת מאופיינת בדאגה מתמשכת ומוגזמת, סימפטומים גופניים כגון דפיקות לב, קוצר נשימה ומועקה, ערנות יתר, עצבנות והתנהגות הימנעותית. היא משפיעה באופן משמעותי על התפקוד היומיומי, על מערכות יחסים ועל הרווחה הכללית. עם טיפול ותמיכה נכונה, ניתן ללמוד כיצד לנהל ולהפיג חרדה מתמדת ולהוביל לשיפור איכות החיים והרווחה הרגשית.

חרדה מתמדת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תוספים תזונתיים
כל מה שרציתם לדעת על תוספי תזונה

במהלך תקופות שונות, נהגו להמליץ לנשים ולגברים על אכילה של מזונות מסוימים או נטילה של תוספים שונים, מסיבות שונות שרובן קשורות לבריאות ולחוסרים תזונתיים. במהלך

קרא עוד »
מטבעות
 3 שיטות השתלת שיער וכמה זה עולה

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתעניינים בנושא של השתלת שיער. השתלת שיער יכולה לעשות את השינוי מאנשים מקריחים שמאבדים מהביטחון העצמי שלהם, לאנשים שבטוחים בעצמם

קרא עוד »