חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על תוספי תזונה

במהלך תקופות שונות, נהגו להמליץ לנשים ולגברים על אכילה של מזונות מסוימים או נטילה של תוספים שונים, מסיבות שונות שרובן קשורות לבריאות ולחוסרים תזונתיים. במהלך המאה ה-20 חלה התקדמות מרשימה בתחומי ידע שקשורים לבריאות ולתזונה וכמות רבה של אנשים נוטלים כיום תוספי תזונה כדי לשמור על בריאותם. לפניכם מדריך קצר על תוספי תזונה – כל מה שרציתם לדעת.

 

מה הם תוספי תזונה

תוספי תזונה הם מוצרים שמכילים רכיבי תזונה שגוף האדם אמור לקבל כתוצאה מתזונה מגוונת, מספקת, בריאה ועשירה. תוספי תזונה הם בדרך כלל ויטמינים, מינרלים וחומצות שונות, להם הגוף זקוק למען פעילותו התקינה והם נמכרים בצורות נטילה שונות כמו סירופים, טבליות, כמוסות ואפילו כממתקי שוקולד או סוכריות גומי, שמיועדות לילדים וניתן למצוא גם תוספים שמיועדים לנשים וכן תוסף תזונה לגברים. נטילה אחראית של תוספי תזונה מבוססת גם על בדיקה ובחינה של המצב הרפואי כדי לבדוק חוסרים אפשריים ורק במידה שימצאו, למצוא עבורם פתרונות של תוספי תזונה ובנוסף, בחירה אחראית של מותגים מהימנים לייצור תוספי תזונה.

תוספים תזונתיים

ההיסטוריה של תוספי תזונה

הרכיבים השונים של המזון החלו להתגלות במאה ה-19 אבל רק במאה ה-20 נתגלתה הדרך לבודד רכיב ולהפוך אותו לרכיב פעיל בכמוסה. הכמוסה הראשונה של ויטמין C החלה להמכר בשנות ה-30 של המאה הקודמת ובמהלך המאה האחרונה, ההתקדמות הטכנולוגית, המדעית והרפואית הביאה ליצירת תוספי תזונה באיכות רפואית ובמקביל, התרחב הידע הכללי וההתעניינות של האדם הפשוט בנושא הבריאות ושמירה עליה, לטובת ההרגשה והתפקוד ולטובת הארכת ימים.

 

יתרונות של נטילה אחראית של תוספי תזונה

כאמור, נטילה אחראית של תוספי תזונה היא נטילה של תוספים ממקור אמין, במידה שהם נדרשים מבחינה בריאותית. חשוב לזכור שגם בתוספי תזונה מודרניים יש סכנה לנטילת יתר של חלק מהחומרים וכן לתגובה אלרגית לחומרים הפעילים או לחומרים הבלתי פעילים בתוסף.

נטילה של תוספי תזונה שמדגימים חוסר בבדיקות הדם יכולה לתרום לשיפור הבריאות וההרגשה הכללית של הנוטל אותם, למנוע מחלות שעלולות להתפתח במצבי חוסר תזונתי ואף מניעה של פגיעה במערכת החיסונית. בנוסף, השלמה של תוספי תזונה מאפשרת תפקוד איכותי יותר של כל איברי הגוף, החל מהמוח וכלה באצבעות הרגליים.

תוספים תזונתיים

חשוב לדעת!

  • נטילת תוספי תזונה אינה בהכרח הרגל לכל החיים, חשוב לשמור על קשר עם הרופא המטפל ולעקוב, מדי תקופה, אחרי תוצאות של בדיקות דם כדי להחליט האם יש עוד צורך בנטילת תוספי תזונה או שהצורך כבר לא קיים.
  • אם אתם חולים במחלה כרונית או במחלה חמורה, נוטלים תרופות מרשם באופן קבוע או מבוגרים מעל גיל 65, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא, לפני נטילת תוספי תזונה.
  • תוספי תזונה מכילים גם חומרים בלתי פעילים שעלולים לגרום לתופעות לוואי, שימו לב להרגשתכם לאחר נטילת התוסף.

 

לסיכום

חשוב לזכור שתוספי תזונה אינם תחליף לתזונה בריאה ומגוונת אבל הם בהחלט מהווים תוספת חיונית עבור מי שסובל מחוסרים, כתוצאה ממחלה, מצב חולף או חוסר יכולת להבטיח תזונה בריאה.

תוספים תזונתיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
 3 שיטות השתלת שיער וכמה זה עולה

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתעניינים בנושא של השתלת שיער. השתלת שיער יכולה לעשות את השינוי מאנשים מקריחים שמאבדים מהביטחון העצמי שלהם, לאנשים שבטוחים בעצמם

קרא עוד »