חיפוש

איפה כדאי לטפל בבולמיה

בולימיה הינה אחת מהפרעות האכילה השכיחות ביותר. היא מתאפיינת באכילת יתר ולאחריה טיהור מהזלילה. הזלילה באה לידי ביטוי באכילה של כמויות גדולות מאוד של מזון תוך פרק זמן קצר, ובסמוך לכך ניסיונות להתרוקן. אז כיצד מטפלים בהפרעה זו?

 

מה היא בולימיה?

בולימיה היא הפרעת אכילה, בה יש התקפי אכילה בלתי נשלטים. במסגרתם, הסובל/ת מההפרעה צורך מזון רב בזמן קצר, ולאחר מכן לעתים חשים בצורך להתרוקן מכך – על ידי הקאה, שימוש בחומרים מלאכותיים משתנים או משלשלים, ביצוע צום ארוך או פעילות גופנית בתדירות מאוד גבוהה.

 

מתי מומלץ לפנות לעזרה?

כאשר עולה חשש כלשהי להופעת ההפרעה, מומלץ לפנות לגורם מקצועי אשר ניתן להתייעץ אתו ולברר האם התסמינים מצביעים על קיומה של הפרעה או לא. אבחון בזמן הנכון וטיפול מתאים, יכולים לסייע מאוד ואף למנוע את ההשפעות הפיזיות הקשות שמגיעות עם התפתחות ההפרעה. בנוסף, בולמיה מגיעה השפעות נפשיות קשות, מהן ניתן להימנע עם טיפול נכון.

 

איפה וכיצד ניתן לטפל בבולימיה?

שילוב של טיפול פסיכולוגי, לצד טיפול תרופתי (בעיקר נוגדי דיכאון) – נמצא יעיל מאוד לטיפול בהפרעה זו. טיפול פסיכולוגי מנסה לזהות את הסימנים המגיעים לפני התקף האכילה הבלתי נשלט, ולשלוט בו. בנוסף, ניתן לעבור טיפול קבוצתי, אשר עוסק בבניית הדימוי העצמי, מתן תמיכה הדדית וסביבה מקבלת המורידה את הצורך בהסתרה והחבאה של הקושי שבהפרעה. מתן תרופות נוגדות דיכאון רלוונטיות להפרעה, מאחר ולעיתים היא מלווה עם תסמיני דיכאון. התרופות הוכחו כבעלות השפעה חיובית על הסובלים מבולימיה. בנוסף, ישנו טיפול תזונתי אישי עם דיאטנית מקצועית, בה עורכים תכנון יומיומי לשגרת אכילה מסודרת, מזינה ובריאה. במהלך בניית התוכנית, מחליטים על זמנים בהם נכון לאכול, מאיזה אוכל כדאי להימנע, וכיצד לנהל משקל מאוזן בצורה נכונה.

 

כיצד נראה תהליך ההחלמה?

תהליך ההחלמה מבולימיה עלול להיות ארוך ומאתגר מאוד, גם עבור הסובלים וגם עבור הסובבים אותם. כדי להחלים, על הסובל מבולימיה לשנות באופן משמעותי את הרגלי האכילה שלו, שזה צעד קשה עבור הלוקים בהפרעה. בנוסף, יש לשנות את האופן בו הסובל רואה אוכל, מה הוא מייחס או וכיצד הוא חושב עליו. ובסופו של דבר, המטרה הסופית היא להגיע למשקל גוף תקין ומתאים לו. ככל שממתינים יותר עם הטיפול, ולא מאבחנים את ההפרעה, כך תהלך ההחלמה ממנה יהיה מאתגר וארוך יותר. לכן, חשוב ביותר לזהות תסמינים, ולפנות לייעוץ מקצועי מוקדם ככל שניתן.

 

לסיכום

בולימיה הינה הפרעת אכילה נפוצה ביותר, אשר משפיעה ומזיקה מאוד על אורך החיים של הסובלים ממנה. לצד הקושי שבהפרעה, ישנה תקווה בטיפול בה – ניתן לטפל באמצעות טיפול פסיכולוגי, טיפול תרופתי וטיפול תזונתי. ישנם אנשי מקצוע רבים המתמחים בנושא, היכולים להציע טיפול נכון היכול להביא להחלמה.

הפרעות אכילה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תוספים תזונתיים
כל מה שרציתם לדעת על תוספי תזונה

במהלך תקופות שונות, נהגו להמליץ לנשים ולגברים על אכילה של מזונות מסוימים או נטילה של תוספים שונים, מסיבות שונות שרובן קשורות לבריאות ולחוסרים תזונתיים. במהלך

קרא עוד »
מטבעות
 3 שיטות השתלת שיער וכמה זה עולה

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתעניינים בנושא של השתלת שיער. השתלת שיער יכולה לעשות את השינוי מאנשים מקריחים שמאבדים מהביטחון העצמי שלהם, לאנשים שבטוחים בעצמם

קרא עוד »